JAK NAUCZAMY DZIECI ?
Zajęcia prowadzimy przy użyciu TABLICY INTERAKTYWNEJ, a stosowane podręczniki są skorelowane z oprogramowaniem komputerowym.
Uwaga!!! W razie podwójnej nieobecności dziecka na lekcji zapewniamy bezpłatne zajęcia indywidualne w celu nadrobienia materiału.
Rozpoczynamy od zajęć 30 minutowych, a następnie w zależności od możliwości grupy wydłużamy je do 45 minut. Dotyczy to tylko dzieci z grup wiekowych 2-4 latków oraz 5-7 latków. Nauczyciel w trakcie całych zajęć posługuje się wyłącznie językiem angielskim.
MODUŁ I
Podczas 30 min. realizowany jest materiał lekcyjny na podstawie autorskiej metody LEARN PLAY&GO i rekomendowanego programu wiodących wydawnictw językowych nauczania najmłodszych ( OXFORD, EXPRESS PUBLISHING, LONGMAN PEARSON, CAMBRIDGE). Dzieci otrzymują zestaw podręczników i płyt CD i DVD. Polecamy włączanie płyt w domu po lekcji nawet w przypadku gdy dziecko się bawi. Metoda, którą stosujemy podczas lekcji to połączenie elementów metody bezpośredniej, naturalnej oraz TPR ( Total Physical Response). Używamy liczne materiały dydaktyczne; flashcadrs, plakaty, gry memo. Nasze lekcje są aktywne i dynamiczne poprzez piosenki, rymowanki oraz zabawy ruchowe wspomagające proces przyswajania wiedzy.
MODUŁ II
Pozostałe 15 min. dzieci korzystają z dodatkowych wspierających rozwój dziecka zajęć (na każdym spotkaniu innych); robotyka, motoryka mała i duża, mini grafika - tworzenie grafiki w bajkowych fluorescencyjnych, bajkowych kolorach, zabawa z tablicą multimedialną, przygoda z przyrodą i matematyką, "Mały Chemik", "Art & Craft", "Mini Teatrzyk".
Zajęcia uzupełniające to zabawa z wykorzystaniem inspirujących pomocy dydaktycznych, zestawów zabawek, pacynek i rekwizytów. Po lekcji maluszki każdorazowo otrzymują nagrody w postaci naklejek, a okazjonalnie (święta, urodziny dziecka) otrzymują prezenciki - zabawki, malowanki, małe pluszaki, książeczki...
Zajęcia z MODUŁU II występują również w tzw. wersji rozszerzonej jako dodatkowe spotkanie w tygodniu.
Dzieci starsze uczestniczą w lekcjach 45 minutowych bez podziału na moduły.
Wykorzystanie naturalnej metody nauki języka
Nasza metoda nauczania oparta jest na zasadach naturalnego przyswajania języka. To znaczy że dzieci uczą się języka angielskiego w sposób podobny do nauki języka ojczystego. Zatem, najpierw dzieci poznają słownictwo ze słuchu i uczą rozpoznawać się je w krótkich zdaniach. Później opanowują właściwą wymowę wielokrotnie powtarzając po lektorze. Dopiero potem dzieci przystępują do nauki czytania i pisania - dotyczy to jednak tylko dzieci, które już dobrze opanowały te umiejętności w języku ojczystym. Nauka dzieci młodszych opiera się głównie na doskonaleniu rozumienia i posługiwania się językiem mówionym.
Dynamizm, aktywność fizyczna i zabawa
Zajęcia prowadzone są w dynamicznym tempie. Taki styl prowadzenia lekcji umożliwia jak najlepsze wykorzystanie czasu koncentracji u dzieci. Jak wiadomo, dzieci nie potrafią skupić uwagi na jednej rzeczy przez dłuższy czas. Z tego powodu w zależności od wieku i predyspozycji, lekcje przerywane są zabawami językowymi. Gry te wykorzystują elementy ruchu (metoda TPR), które umożliwiają rozładowanie energii i ponownej koncentracji na nauce. Do gier ruchowych wprowadzone są elementy językowe, tak, aby uczyły się one przez zabawę. Poza tym, dzieci bardzo chętnie zgłaszają się do rozwiązywania zadań i zagadek czy uczestnictwa w grach na tablicy interaktywnej, do której posiadamy specjalne oprogramowanie, dostosowane do wieku i potrzeb.
Cykliczne powtórki
Ważnym elementem metody naturalnej są regularne powtórki wcześniej wprowadzonego materiału. Konsekwencja w powtarzaniu i utrwalaniu nowego materiału jest kluczem do sukcesu w opanowywaniu języka angielskiego. Z tego powodu każda lekcja zaczyna się od powtórzenia materiału sprzed kilku lekcji. Jest to bardzo ważna część i poświęcamy jej sporo uwagi. Regularne powtarzanie rozwija u dzieci umiejętność poprawnego mówienia i rozumienia języka oraz ćwiczy ich pamięć czy koncentrację.
Emocje dzieci
Ważnym aspektem motywującym dzieci jest serdeczny, uprzejmy i przyjazny nauczyciel, z którym dzieci czują się bezpiecznie. Nasi lektorzy posiadają wykształcenie zarówno lingwistyczne jak i pedagogiczne. Podchodzą do każdego dziecka indywidualnie- dużo chwalą i nagradzają osiągnięcia dzieci, budując ich poczucie własnej wartości.
Mini-teatrzyk i odgrywanie ról
Jak zbadano, dzieci nie potrafią na długo skupić się na lekcji; szybko się dekoncentrują i zaczynają nudzić, a w konsekwencji rozrabiać. Z tego powodu lektorzy uczący w naszej szkole mają za zadanie zainteresować dzieci zajęciami, tak, żeby nauczyć ich jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Lekcja staje się ciekawsza, kiedy lektor odgrywa różne role. Do prezentacji nowego materiału wykorzystuje maskotkę czy zabawkę, za pomocą której zadaje dzieciom pytania. Dzieci, zwłaszcza te najmniejsze, skupiają się na pomocy dydaktycznej i dzięki temu więcej zapamiętują. Aby jeszcze bardziej zainteresować dzieci nauczyciel używa wyraźnych gestów oraz obrazków (tzw. „ flash-cards ”) do prezentacji nowych słówek. Na zajęciach zarówno dzieci jak i nauczyciel siadają na specjalnie przygotowanym dywanie. Ten niekonwencjonalny sposób prowadzenia lekcji wprowadza sympatyczną atmosferę i sprzyja procesowi nauki języka, ponieważ dzieci nie traktują naszych zajęć jak typowej lekcji, przez co chętniej się uczą.
Pamięć mechaniczna i konkretna
Nauka powinna wiązać się z konkretnymi przedmiotami i sytuacjami ponieważ materiał przyswajany przez dzieci musi się odnosić do rzeczywistych sytuacji. Ważną rolę odgrywają osobiste doświadczenia dzięki którym dzieci bardziej emocjonalnie podchodzą do nauki. Na zajęciach wykorzystujemy przedmioty znajdujące się w zasięgu wzroku dzieci. Lektorzy skupiają się na nauczaniu słownictwa, powtarzaniu prostych, prawdziwych zdań, mających dla dzieci istotne znaczenie w określonych życiowych sytuacjach.
Zadania domowe
Nauka na zajęciach uzupełniana jest dodatkowymi materiałami tj. płytami CD, naklejkami, kolorowankami czy zeszytami ćwiczeń. Aby jeszcze lepiej utrwalić nowe wiadomości językowe i mieć większy kontakt z językiem, po każdych zajęciach dzieci mają za zadanie pokolorować fragment książki z obrazkami czy wysłuchać piosenki lub fragmentu lekcji. Taki rodzaj zadania domowego może pozornie wydawać się niektórym rodzicom banalny, ale jak pokazują wyniki stosowanych przez nas metod jest on bardzo skuteczny.